گروه سیاسی: معاون اول قوه قضائیه تأکید کرد: ما معتقدیم که باید به مدیران جرأت کار داده شود و مدیران با جرأت در عرصه وارد شده و با نوآوری، خلاقیت و ابتکار به دنبال کارهای انجام نشده بروند.

سید ابراهیم رئیسی که با ایسنا گفتگو می‌کرد، درباره انتقادات اخیر سیدمحمود‌ هاشمی ‌شاهرودی از نهادهای نظارتی مبنی بر این که آنها بعضاً به امور بزرگ‌تر توجه نکرده و به اموری خردتر و ریزتر می‌پردازند، گفت: ما در قوه قضائیه غیر از وظیفه دادستان‌ها در باب نظارت کلی، دو دستگاه نظارتی داریم از جمله سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری که دو دستگاه نظارتی هستند و صحبت‌های رئیس قوه قضائیه معطوف به این امر بوده که ما یک‌سری ترک فعل‌ها داریم که آسیب این ترک فعل‌ها بیش از این است که یک پروژه انجام شود و در کنار اجرای آن اشکالاتی وجود داشته باشد، ما معتقدیم که این آسیب ترک فعل بیشتر از مورد دوم است.

وی گفت: رئیس قوه قضائیه اظهار کردند که آیا ترک فعل کاری یعنی این که مسئولی، مسئولیت خود را انجام نمی‌دهد، ضررش بیشتر است یا این که یک پروژه راه اندازی شود و در کنار آن احیاناً یک سری مقررات آن‌چنان که باید و شاید انجام نشود؟ البته ما معتقدیم که قانون باید در همه زمینه‌ها رعایت شود.

رئیسی افزود:‌ باید توجه داشت که برخی از ترک فعل‌ها آن‌چنان به اقتصاد کشور ضربه می‌زند که انجام دادن برخی از کارها که یکسری اشکالات نیز در کنار آن به وجود آید، کمتر ضربه می‌زند.

کد خبر 29764

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز